נתניהו לפוטין: "תודה; ביטאת ערך עליון"

איתי גדסי No Comments on נתניהו לפוטין: "תודה; ביטאת ערך עליון"

בפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו את הקשר הרוסי להבאת גופתו של חלל צה"ל זכריה באומל הי"ד לארץ לאחר 37 שנים: "מתוך השותפות הגדולה לערכים של רעות לוחמים ואחוות לוחמים, אמרת שאתה תפעל באופן אישי; אתה הפעלת את אנשיך שעשו עבודה יוצאת מן הכלל, ולפני ימים אחדים הבאתם לנו את זכריה באומל ז"ל לארץ"

צילום: קובי גדעון, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה. נתניהו אמר בפתח הפגישה: "אני תמיד שמח לבקר כאן אצלך אדוני הנשיא, אבל היום אני נרגש במיוחד. אתה ביטאת עכשיו את הערך העליון שאתה והעם הרוסי מייחסים למציאת נעדרים, להחזרת חיילים לקברם. זהו ערך משותף לכולנו".

"לכן, לפני שנתיים פניתי אליך בבקשה אישית – שתעזור לנו למצוא את השרידים של החיילים, כולל את זכריה באומל, מתוך השותפות הגדולה לערכים של רעות לוחמים ואחוות לוחמים. אתה נענית מיד. אמרת שאתה תפעל באופן אישי. אתה הפעלת את אנשיך שעשו עבודה יוצאת מן הכלל, ולפני ימים אחדים הבאתם לנו את זכריה באומל ז"ל לארץ, והוא ייטמן בירושלים היום בלילה. אני רוצה להודות לך ידידי, בשמי ובשם עם ישראל על מה שעשית, על הידידות האמיצה בינינו, שהיא חשובה מאוד למדינתנו, היא חשובה מאוד ליחסים בינינו, אבל אני חושב שכאן היא מתעלה ומביאה לידי ביטוי ערך משותף גדול שמאחד את שני העמים שלנו. אני מבקש להודות לך בשם עם ישראל כולו. תודה לך".

רה"מ הוסיף: "אכן יהיה טקס מאוד מרגש של משרד ההגנה שלך. אני מבקש להודות בהזדמנות זו למשרד ההגנה ולצבא רוסיה על הסיוע החשוב – הוא לא יישכח, הוא ייזכר. בתולדות עמנו זה ייזכר" נתניהו סיפר על משפחת באומל: "הם התרגשו בדרך שאני לא יכול לתאר לך אדוני הנשיא. הם כל כך היו נרגשים, קודם כל מחזרתו של הבן והאח. האבא כבר נפטר, אבל האימא עוד מעט בת 90, הייתה בסערת רגשות גדולה. האחות, האח והילדים שלהם באו לראות אותי, וכשסיפרתי להם על ההחלטה שלך ועל העובדה שחיילים רוסים עשו פעולות, לפעמים גם תוך סיכון עצמי, הם היו פעורי פה, וביקשו ממני להביע את תודתם העמוקה שהיא התודה של כל אזרחי ישראל".



0 תגובות